Shrnutí konference PR v digitální éře 11. září 2013

Zajet si na celodenní konferenci do Prahy z Brna při rozkopané D1, to je na den a půl. Cestovní radosti mě ale neodradily, abych se dnes vypravil do Prahy a navštívil tuhle konferenci od Internet Info.

K čemu je PR, když novináře zajímá hlavně úroková sazba.
Popravdě, když jsem četl u přednášejícího „předseda představenstva a generální ředitel Hypoteční banky“, říkám si to bude pěkná nuda v korporátním kabátku. Přešlo mě to někde u slajdu s Playboyem. Jan Sadil mi splnil představu o člověku kterému záleží na tom, jak se firmě píše a kde se o ní mluví. Jestli stejně důkladně jako PR řídí i další části banky, získala pro mě Hypoteční banka lidskou tvář. (Což konceckonců je jedna z rad, kterou Jan Sadil dal k dobru).

Poznámky:

  • HB vyvíjí v porovnání s jinými bankami nabízejícími hypotéku mnohem větší PR pokrytí.
  • Ředitel osobně se týdně pravidelně věnuje PR a schvaluje výstupy.
  • Musíte ukázat, že to, co děláte, má lidskou tvář.

Devět cest, jak přesvědčit šéfa, aby se zamiloval … do PR
Přednáška od Christiny Muntean letem světem  představila profily lidí, které musíte jako manažer komunikace přesvědčit, aby do toho šli s vámi. Jak sama poznamenala, téma to není na dvacet minut. Může vám ale pochopit vašeho šéfa, pokud s ním máte problém.

Moje geneze ohledně obsahu: „To jsem přesně já“ … „ne, tohle jsem já!“ … „tohle přesně dělám taky!“. 🙂

Proč Allianz nikdy nedostane cenu za PR?
Na této přednášce mě nejvíc naštvalo, že jsem se nedozvěděl odpověď na v názvu položenou otázku. Než jsem se na to Pavla Jechorta z Allianz Pojišťovny stačil zeptat, už se mi ztratil. Tato přednáška mě nejvíc přiblížila tomu, co děláme (částečně) ve firmě (Safetica) my – nabízíme lidem ochranu, pokrytí rizika. Lidi na to neslyší, než se něco stane, nebo začnou takový problém řešit. Na můj vkus výstup působil možná až moc pesimisticky – tady jsou hranice, za nimi nekomfortní komunikace, do toho se nám nechce.

Nejlepší PR kampaň poslední dekády
Čekal jsem všechno, jen ne  to co přišlo v podání Josefa Boušky. Klidně napíšu že to bylo o komentování nástupu nového Papeže a PR faktorech a dopadech jeho činů, protože to hlavní – styl jakým to bylo podané – to šlo zažít jen na místě. Lehká přednáška protkaná kupou zajímavých informací a srovnání. Tak to podle mě má vypadat. Mimochodem, Miloš Čermák je prý stejně dobrý podněcovač šíření myšlenek jako Evropská Unie, nebo tak nějak. 🙂

Z hate-brandu „love-brand“
Na začátek nerelevantní poznámka – Irena Zatloukalová vypadá naživo mlaději než na fotkách (doufám že to zní jako zamýšlená pochvala). 🙂 Krásně provedená přednáška, která na mě „dýchla“ jednotným stylem a chronologickým vyprávěním. Pěkná case study jak to bylo v Seznamu a co se podařilo.

I mlíko může být sexy
Ke vší smůle jsem jako přípravu na konferenci přečetl blogpost, který tvořil prvních pár minut přednášky. Takže to na mě tak nějak nezapůsobilo. U Romana Hřebeckého (druhá přednáška v krátké době, minule na Barcampu v Brně) se mi líbí jak dokáže pěkně podat příběh toho co dělá, ale nepřesvědčilo mě to o pozitivním dopadu na firmu. Možná podnět pro doplnění přednášek – Jak se kampaň Jeleního Loje nebo blog strýce Jarina podepíšou na prodejích balzámu/mléčných výrobků? Slyší na to lidi?

Stav PR v České republice
Smršť čísel z průzkumu Focus Agency ústy Roberta Svobody. Přehledně zpracovaná a srozumitelná. Jako zástupci firmy, která zrovna spoustu uvedených voleb řeší a zvažuje, jsem si „pošmákl“.

Panelová debata: Kam kráčí média a co z toho vyplývá pro lidi v komunikaci?
Debata Martina Frýdla (AC&C), Petra Koubského, Tomáše Skřivánka (E15), Marka Stoniše (Reflex) a Jakuba Ungera (Centrum) doplatila trochu na to, že byla až nakonec. Část lidí odešla, část už se zahloubala do obrazovek notebooků a tabletů.

Přitom v ní padlo několik zajímavých poznatků. Namátkou – co si novináři představují jako ideální spolupráci ze strany firmy/agentury, co vyloženě nesnáší, kam se podle nich posunuje PR a proč je to špatně. A proč i média jsou produkt který se musí umět prodat.

Tipy pro příště
V přednáškách mi chyběl alespoň jeden zástupce, který by řešil PR pro firmy (B2B). Jasně, není to atraktivní, není to jako prodávat něco jednoduchého a žádaného jednotlivcům (třeba emocemi), ale je to kolem nás a zasloužilo by si to prostor.

Víc se věnovat pohledu příjemce sdělení. Ono totiž nejde o trojúhelník – novinář, agentura, firma, ale musíme do toho počítat i čtenáře, posluchače, prostě cílovou skupinu.

Díky Internet Info a všem, kdo se na konferenci podíleli a i těm, s kterými jsem se potkal! Kde se uvidíme příště?